Diary

iI have a very unfortunate case...n/a

My school girl Homura nendoroid came with wings where the most important part of it was already breaking off, the part that you use to attach to the clear peg pole/thingy that goes into the base (what supports the nendoroid). I circled the part that broke off in red on the picture below.

http://i284.photobucket.com/albums/ll12/xFlyingpenguinsx/wings_zpsca8198bd.jpg

I've tried super glue, and while the peice will fit back on and stay, it always breaks off again when I try to attach it back on the pole. I don't know what to do as I bought this nendoroid for the sole reason of displaying her with those wings.

So my questions are...

Does GSC send replacement parts for figures that came broken? I know it's probably going to be a no, but I thought I'd ask if anyone has tried this before...

What is a really good, VERY strong glue that is somewhat flexible? Flexibility is the most important thing here, as it is unavoidable that I need to bend this part of the wings to actually get it to fit it on.

Also, is there such thing as glue remover? (Yeah, I've never had a broken figure until now so I have no idea lol)

Thanks for reading, I really hope I'll be able to find some answers
Twitter Facebook Pinterest

View more // Comments (14)

01 year agoalibalbalalibalbal
Muntoe (1 year ago) #1344841NO, do not do this!!! Acetone is one of the worst possible things to put on figures, it's a solvent so it will react and melt the plastic underneath, ruining your figure forever.
I would email GSC and say you bought this product and it came broken and was not your fault at all.

omfg jesus what was I thinking when I wrote that.. when i read your comment I remember reading that in another ask here wow xD my bad
01 year agoRaithosRaithos High Definition
Oyasumi (1 year ago) #1349814Really?? Wow! Isn't it the worst spot for it to break too? DX There's absolutely no way you can use them anymore once it's broken like this... and the sad thing is GSC can't send replacements for it because they stopped making them

Well I didn't give up, I superglued it again, and while the wings are still a bit fragile on the peg, they hold. So she's alright. It's an annoyance though. I really wish they would've made the wings just clip right into her back and then the stand peg inserted into the back of the wings instead of the wings clipping on to the stand's arm. But mehhhhhh I just want a scaled version of hr in this form with wings and I'll be good. It's a race to see which company will do it first lol. Will it be Banpresto? Good Smile? GIFT? time will tell.
01 year agoOyasumiOyasumi
Raithos (1 year ago) #1344897Holy crap, the EXACT same thing happened to mine. I superglued it and it still came lose and snapped! Like literally in the exact same spot and everything, damn!

Really?? Wow! Isn't it the worst spot for it to break too? DX There's absolutely no way you can use them anymore once it's broken like this... and the sad thing is GSC can't send replacements for it because they stopped making them
01 year agoOyasumiOyasumi
Thanks for all the comments everyone :) I wrote GSC and informed them of what happened, and they said they couldn't help me because the production of this nendoroid has ended... but I got lucky and a really nice person on here has offered to sell me her wings! So things ended up well after all.
01 year agoBeaniBeani (╯°□°)╯︵ ┻━┻
Yuiriko (1 year ago) #1344954They even send me a replacement of a part I broke by myself, so yup, you should get your part too
Unrelated to this blog but you shouldn't ask for replacement parts for ones you broke. (mfc link)
01 year agoYuirikoYuiriko
They even send me a replacement of a part I broke by myself, so yup, you should get your part too
01 year agoRaithosRaithos High Definition
Holy crap, the EXACT same thing happened to mine. I superglued it and it still came lose and snapped! Like literally in the exact same spot and everything, damn!
01 year agoMuntoeMuntoe Lover of cacti ♡꒰*・ω・人・...
alibalbal (1 year ago) #1344810You can use acetate to remove super glue (it's in nail polish) also I like using this type of welder's resin glue? It takes a while and it's sticky but it works better than superglue in my opinion. cheers..NO, do not do this!!! Acetone is one of the worst possible things to put on figures, it's a solvent so it will react and melt the plastic underneath, ruining your figure forever.

I would email GSC and say you bought this product and it came broken and was not your fault at all.
01 year agoalibalbalalibalbal
You can use acetate to remove super glue (it's in nail polish) also I like using this type of welder's resin glue? It takes a while and it's sticky but it works better than superglue in my opinion. cheers..
01 year agopoppitpoppit
Well someone recently asked GSC what sorts of things they would and would not sent replacements for and according to the blog post they made, they will send replacements for products that came broken... link to blog post: (mfc link)

I think the best thing to do is make sure you tell them you got it brand new and sealed (if it was sealed...) and that it came broken. And send pics of course.

View more comments

User

Information

Related Items (0)

Tags (0)

Related Clubs (0)