Loading
HomeForumsThread #13781

SwedenPostnord - gnälltråden

PahsminaPahsmina8 months agoSweden

25 replies

• 25 replies
  • PahsminaRegular Boarder
    Pahsmina
    • No
    • 31
    • 6 years ago
    • 240
    • Sweden
    8 months ago
    Eftersom tulltråden är vår mest poppis tråd så kanske det är dags att även ha en supergnällgtråd för allas vår kära postnord.

Anyway first out here we go; Är sjukt trött på att posten insisterar på att skicka min post till min gamla adress, trots att jag har adressändrat för 3 år sedan totalt, plus att jag har eftersändning.
    http://i53.photobucket.com/albums/g56/Pahsmina/3509732_zps0b9a192a.jpg
    ♥ Art by Tatsumairi
  • CoffeeVery Important Boarder
    Coffee
    • No
    • 31
    • 5 years ago
    • 179
    • Svea Rike
    8 months ago
    That face when Post-personalen inte äns bryr sig om att se om någon är hemma och sedan säger att paketet inte gick att levera samt att Posten sedan tullar på frakten på ett annat paket. orz
    https://image.ibb.co/ivvYpa/nyhfk5X.png
    Art by ヒガシ
  • MigonSaber FreakRegular Boarder
    Migon
    • No
    • 16
    • 5 years ago
    • 94
    8 months ago
    Fick 243sek tull på ett paket med 480sek värde, feels so good! ....
    Pahsmina
    • No
    • 31
    • 6 years ago
    • 240
    • Sweden
    6 months ago
    Posten anser att jag tagit emot mitt paket 08:56, när jag varit på jobbet sen 05:40. <_<
    Brukar vara väldigt trevlig personal på Ica där jag hämtar ut paket, men den här gången var det en väldigt tvär man som bara hänvisade till att ringa Postnords kundtjänst. Dagen därpå gick 2 kompisar med mitt leg för att kolla upp om paket, för att se vad som stod på och då minsann gick det att lämna ut utan problem....
    ♥ Art by Tatsumairi
  • moimoisannaRegular Boarder
    moimoisanna
    • No
    • 7
    • 1 year ago
    • 5
    • Sweden
    2 months ago
    Det tog långt tyckte jag för min Ram nendo att komma, nästan två månader. Men sen så fick jag en "påminnelse " lapp om att hämta ut henne. hade inte ens fått den första lappen... tur att den kom i tid
  • BloodFlowerVery Important Boarder
    BloodFlower
    • No
    • 29
    • 5 years ago
    • 85
    • Kingdom of Sweden
    1 month ago
    moimoisanna (2 months ago) #29211039Det tog långt tyckte jag för min Ram nendo att komma, nästan två månader. Men sen så fick jag en "påminnelse " lapp om att hämta ut henne. hade inte ens fått den första lappen... tur att den kom i tid

Postnord är för jävliga på det där. Har hänt mig tre gånger varav en gång kom påminnelsen samma dag som paketet skulle skickas tillbaka.
    Pahsmina
    • No
    • 31
    • 6 years ago
    • 240
    • Sweden
    1 month ago
    Så att vad tycker alla om den nya postens avgift på Kina paket?
    ♥ Art by Tatsumairi
  • RychiRegular Boarder
    Rychi
    • No
    • 18
    • 5 years ago
    • 1
    • Sweden
    1 month ago
    Pahsmina (1 month ago) #30905029Så att vad tycker alla om den nya postens avgift på Kina paket?

Jag hatar det! Känns inte roligt att beställa nu när de blir cirka 125kr avgift oavsett pris + moms:/
    BloodFlower
    • No
    • 29
    • 5 years ago
    • 85
    • Kingdom of Sweden
    1 month ago
    Pahsmina (1 month ago) #30905029Så att vad tycker alla om den nya postens avgift på Kina paket?

De skulle ju kunna vara bättre på att inte låta kinakopior komma in i Sverige. Det skulle nog lösa en del av logistik problemet...
  • ONEPIECE22Regular Boarder
    ONEPIECE22
    • No
    • 8
    • 2 years ago
    • 1
    • Sweden
    29 days ago
    BloodFlower (1 month ago) #30931589De skulle ju kunna vara bättre på att inte låta kinakopior komma in i Sverige. Det skulle nog lösa en del av logistik problemet... En fråga: gäller detta bara för Kina paket eller alla paket utanför EU?
    ~(;_;)~
    Coffee
    • No
    • 31
    • 5 years ago
    • 179
    • Svea Rike
    29 days ago
    ONEPIECE22 (29 days ago) #30933099En fråga: gäller detta bara för Kina paket eller alla paket utanför EU?
    Den nya avgiften är endast på paket från Kina.
    Art by ヒガシ
  • starstruckedRegular Boarder
    starstrucked
    • No
    • 4
    • 10 days ago
    • 3
    • Sweden
    10 days ago
    Rychi (1 month ago) #30905958Jag hatar det! Känns inte roligt att beställa nu när de blir cirka 125kr avgift oavsett pris + moms:/

Same.... jag brukar alltid beställa diverse krimskrams + stationery men nu är det inte värt det med de nya avgifterna :/ Känns så tråkigt att man inte har samma utbud längre...
  • StereomanRegular Boarder
    Stereoman
    • No
    • 11
    • 5 years ago
    • 13
    • Sweden
    6 days ago
    Coffee (29 days ago) #30933177Den nya avgiften är endast på paket från Kina.

Nu verkar det gälla andra länder också.
    Coffee
    • No
    • 31
    • 5 years ago
    • 179
    • Svea Rike
    6 days ago
    Stereoman (6 days ago) #31152128Nu verkar det gälla andra länder också.
    Så nu kommer det alltså bli helt jävla omöjligt att få paketen till dörren?
    Tack Tullen.
    Art by ヒガシ
    BloodFlower
    • No
    • 29
    • 5 years ago
    • 85
    • Kingdom of Sweden
    6 days ago
    Stereoman (6 days ago) #31152128Nu verkar det gälla andra länder också.

Blev lite fundersam när några nyhetssidor diskret hade lagt till "och andra länder" på typ ett ställe i sina texter. Undrar om det kommer finnas en specifik lista eller om det kommer vara alla icke-EU länder? Kan tänka mig att Norge och några andra Europeiska länder blir undantagna i alla fall.
    Stereoman
    • No
    • 11
    • 5 years ago
    • 13
    • Sweden
    6 days ago
    BloodFlower (6 days ago) #31152167Blev lite fundersam när några nyhetssidor diskret hade lagt till "och andra länder" på typ ett ställe i sina texter. Undrar om det kommer finnas en specifik lista eller om det kommer vara alla icke-EU länder? Kan tänka mig att Norge och några andra Europeiska länder blir undantagna i alla fall.

Svårt att säga, men Norge är ju med i EES så EU-lagar bör gälla där. Blir också fundersam över det här med "andra länder", men det skulle inte förvåna mig om det hade varit sant. Det som förvånar mig mest är att vi ens har tull på samlarobjekt från Japan när Tullverkets mening är att öka konkurrensen i Sverige... för figurer tillverkas ju här, eller hur?
    BloodFlower
    • No
    • 29
    • 5 years ago
    • 85
    • Kingdom of Sweden
    6 days ago
    Stereoman (6 days ago) #31152173Svårt att säga, men Norge är ju med i EES så EU-lagar bör gälla där. Blir också fundersam över det här med "andra länder", men det skulle inte förvåna mig om det hade varit sant. Det som förvånar mig mest är att vi ens har tull på samlarobjekt från Japan när Tullverkets mening är att öka konkurrensen i Sverige... för figurer tillverkas ju här, eller hur?

Konkurensen blir mera återförsäljarna än figurtillverkarna, vilket blir att betala överpriser för figurer eller köpa bootlegs om en kollar på vad utbudet i Sverige är...
    Stereoman
    • No
    • 11
    • 5 years ago
    • 13
    • Sweden
    6 days ago
    BloodFlower (6 days ago) #31152355Konkurensen blir mera återförsäljarna än figurtillverkarna, vilket blir att betala överpriser för figurer eller köpa bootlegs om en kollar på vad utbudet i Sverige är...

Det är fortfarande ett märkligt agerande i min mening, speciellt när återförsäljarna är så få. Men ja, du har rätt.

Betalade nyss 570kr tull för en figur. Figuren och frakten gick på 1450kr från mitt konto. Får varken ihop matematiken, valutakursen eller systemet här. Nåväl…
    Pahsmina
    • No
    • 31
    • 6 years ago
    • 240
    • Sweden
    2 days ago
    Har ett ems paket som går iväg idag, undrar om det hinner fram innan avgiften kickar igång. orz
    ♥ Art by Tatsumairi
  • TheOneRegular Boarder
    TheOne
    • No
    • 7
    • 4 years ago
    • 2
    2 days ago
    Coffee (6 days ago) #31152147Så nu kommer det alltså bli helt jävla omöjligt att få paketen till dörren?
    Tack Tullen.

Detta oroar mig mest också. Jag har ingen bil och att gå och hämta paket ca 50min tur och retur är inte kul, framför allt inte om det är stort. Känns dock som att avgiften inte kommer att läggas på EMS paket då de är rätt tullklarerade. SAL brukade ju alltid få 100SEK i adminavgift om det vart tull på skiten.
  • 25 replies
  • Join the club to join the discussion.